Geleneksel medya dışında yer alan tüm medya mecraları dijital medya planlamasının hedefinde yer alıyor. Dijital medya planlaması ile yürütülen tüm çalışmalar bütünleşik bir medya planı ve pazarlama stratejisi içeriyor. Bugün, ön planda olmak ya da olmamak arasındaki kesin çizgiyi de dijital dünyada yer almak belirliyor. Dijital medya tanımı gittikçe genişleyen bir kavram olarak karşımıza çıkıyor.
Dijital medya planlamasını; markaların ihtiyaçlarını ve sektördeki durumunu değerlendirerek, markanın bilinirliğini arttıracak, yüksek performanslı kampanyaların planlanması faaliyetleri olarak özetleyebiliriz.
Sosyal medya platformları şirketlerin, markaların ya da kişilerin kendilerini hedef kitlelerine dilediği gibi anlatabildiği, internet üzerindeki platformların genel adı olarak karşımıza çıkıyor. Kişiler ya da markalar sosyal medya üzerinden hedef kitlesine göreceli olarak bir ücret ödemeden kolaylıkla ulaşabiliyor.
Daha da önemlisi insanlarla algısını, tarzını, düşüncesini paylaşabiliyor ve yönlendirebiliyor.
Arama motoru optimizasyonu olarak adlandırdığımız SEO çalışmaları ile sitenizde var olan hizmet ve ürünlerinizin Google aramalarında daha üst sonuçlarda yer almasını, bununla beraber daha çok trafik ve daha çok potansiyel müşteriye erişmeniz hedefleniyor.
SEM ise Arama Motoru Pazarlaması olarak karşımıza çıkıyor. SEM kısaca, arama motorları üzerinden ücretli reklam çıkılması işlemi olarak biliniyor.
EPT İle Yükselin!
Google’ın reklam hizmeti Adwords ile ürün ve hizmetlerinizi geniş kitlelere yaymanızı sağlıyor. Belirlenmiş bütçe ile ve ürün grubunuz ile alakalı olan anahtar kelime ile en etkili şekilde arama motorlarında varlığınızı Adwords ile sürdürülebiliyor ve genişletilebiliyor.
Google Adwords reklamları, dijital pazarlama stratejinizin son ve çalışmalarınızın sonuçlarını toplayacağınız en önemli halka olarak karşınıza çıkıyoruz.
Dijital pazarlamanın hayatımıza girmesi ile beraber internet dünyasında markalarla alakalı aramalar ve sanal ortamdaki marka algısı hızla büyüyor. Dijital itibarı korumak ve bu konuda çalışma yapmak artık hem bireysel hem kurumsal markalar için zorunluluk haline geliyor.
İnternet üzerinde markanızla alakalı tüm değerlendirme ve yorumları kontrol ederek denetleme ve markanız hakkındaki görüşleri takip etme işlemlerine marka ve itibar yönetimi deniliyor.