Son dönemde dijital pazarlama gurularının her iki cümlesinden biri, ‘viral olmak’ konusuna dayanıyor. Dünya devi şirketler bile viral etki yaratabilme yarışı içerisindeler. Peki, bizler ‘viral reklam’ ya da ‘viral marketing’ gibi tabirlerden ne anlıyoruz?
Gelişen teknoloji ve değişen dünya düzeni bir ürün ya da hizmet üzerine çalışan bütün markaları, hemen hemen aynı seviyeye taşıyor. Farklılıklar giderek azalıyor ve bu durum da şirketlerin tercih edilebilmesi için farklı bir strateji geliştirmesi gerekiyor. Elbette indirimlerden, kampanyalardan ya da promosyonlardan bahsetmiyorum. Bir şirketin tercih edilebilmek için hedef kitlesine ‘beni tercih edin, çünkü…’ bazlı mesajlar iletmesi gerekiyor.
“Seni neden satın almalıyım?” diyen bir kitle söz konusuyken, viral olabilmek tam da bu soruya cevap vermek anlamına geliyor. Bir şirket için viral reklam demek; reklamı gösterildiğinde bunu gören insanların, gönüllü olarak bu reklamı diğer insanlarla paylaşması anlamına geliyor. Reklam yapma sebebinin o ürünü sattırmak değil de, duygulara dokunmak olduğunu hissettiren; markasının adını geçirmekten çok, hikâyesini samimi olarak aktaranlar, viral etki yaratabiliyor.
Dünya üzerinde nerede olursanız olun, insanların samimi detaylar görmeyi arzuladığını fark edeceksiniz. Samimiyet isteyen bir kitle için, öncelikle viral etki yaratacak bir hikâye belirlemek ve aşinalık kazandırmak gerekir. Anneler Günü öncesinde yapılan paylaşımları hatırlayın. Profilo’nun ‘O Tabak Bitecek’ adıyla yayınladığı kısa videosu binlerce kişi tarafından paylaşılmıştı. Ve bu viral reklam, asla ‘satış’ kokmuyordu.
Peki, nasıl viral olunur?
Bu konuda hap bir bilgi vermek mümkün değildir. Sosyal medyada etkileşim yaratarak viral reklam yapabilmek için, konunun uzmanları tarafından analizlerin yapılması ve hedef kitlenin doğru belirlenebilmesi gerekir. Ardından onlara dokunabilecek bir hikâye oluşturmak için çalışmaya başlanır.
Viral reklam söz konusu olduğunda ilk akla gelen video ve resimdir. Bunun sebebi elbette sosyal medya kullanıcılarının görsel detaylara daha çok dikkat ediyor olmasıdır. Ancak etkileyici bir metin de, doğru kelimeler seçildiğinde viral olabilir. Bu konudaki çalışmalar şirketin amacına, beklentisine, hedef kitleye ve yayınlanacağı sosyal medya platformuna göre değişir.
Viral marketing dijital çağın insanlarına ulaşmak için şüphesiz en etkili yöntemlerden biri. Kısa sürede geniş kitlelerce yayılıyor olması, bir markanın kaderini bile değiştirebiliyorken, işi konunun uzmanlarına bırakmak gerekiyor. Geleneksel reklam uygulamalarına göre, çok daha az ödeyerek, çok daha fazla kitleye erişmek için ideal yöntem; viral etki yaratabilecek, insanların duygularına dokunabilecek türde içeriklere sahip olmaktır.
Blogumuza abone olarak yeni bilgilerden ve farklı içeriklerden haberdar olabilirsiniz!